Orientering om rengørings og linned | A/B Traverse de la Mer

A/B Traverse de la Mer

A/B Traverse de la Mer

← Tilbage til nyheder

Orientering om rengørings og linned

Udgivet den 29. september 2024
Kære medlemmer.
Vi har desværre gennem længere tid oplevet udfordringer med vores rengøringsleverance og håndtering af linned. Der har været flere (for mange) tilfælde af manglende eller forkert udlevering af linned samt manglende rengøring i lejlighederne. For nylig blev der ikke gjort rent i nogen af lejlighederne, og vi modtog ikke den nødvendige information fra rengøringsfirmaet. Bestyrelsen har løbende haft en dialog med rengøringsfirmaet, som lovede at få tingene på plads iht. vores aftale. Som flere af jer har oplevet, var der desværre stadig problemer, som bestyrelsen løbende måtte håndtere. Det betød, at det var med stigende usikkerhed, om der var gjort rent og linned leveret. I starten af september  var der nyankomne andelshavere i alle 3 lejligheder, og desværre måtte de konstatere, at der ikke var gjort rent og ikke leveret linned, ligesom der var efterladt en del brugt linned i den ene lejlighed. Vores tålmodighed var brugt op, og vi kunne ikke fortsat byde andelshaverne den usikkerhed, der rådede.
Vi sendte derfor en e-mail til rengøringen, hvor vi gjorde det klart, at tingene måtte genoprettes straks, da vi ellers måtte stoppe vores samarbejde. Vi fik en meget hurtig tilbagemelding, hvor firmaet valgte at opsige vores aftale med virkning fra udgangen af september 2024. Det er vores opfattelse, at rengøringsfirmaet gennem længere tid har haft store økonomiske og personalemæssige problemer. Åbenbart så store, at det var nemmere at opsige aftalen. Måske fordi en løsning ikke lige lå for.
Vi har nu indrykket en ny annonce i den lokale annonceavis i håb om hurtigt at finde en ny leverandør. Annoncen er aktiv online, og den trykte version udkommer den 7. oktober 2024. Heldigvis er Kim i Sanary i den pågældende uge og kan håndtere eventuelle interviews og fremvisninger.
Indtil vi har en ny aftale på plads, vil I selv skulle medbringe linned, og efter hvert ophold skal I sørge for at rengøre lejligheden grundigt, så den er klar til de næste brugere.
Vi håber på jeres forståelse og beklager ulejligheden. Vi arbejder på at finde en hurtig, holdbar løsning, som gerne skulle være på plads senest efter de 4 friuger.
Venlig hilsen,
Bestyrelsen
  • Inge Hauch siger:

    D9a+b Inge Hauch
    Ifm. min mands fald ved trappen nedenfor lejl. D og efterfølgende indlæggelse på hospitalet i Sayne og Toulon fik jeg en meget omsorgsfuld og nyttig hjælp af den mandlige leder af turistkontoret. Han kom på eget initiativ til lejl. for at følge op på sagen, fortalte familien der boede i lejl B – “danskervillaen” kaldte han vores hus.
    Måske kan han også være Kim behjælpelig med nyansættelse af rengørings-linnedsfirma.
    Havde lejet uge 37+38 af Tom Hornbøll

  • Tom Hornbøll (Admin) siger:

    Hej Inge.
    Tak for din kommentar. Sidst vi skulle bruge rengøringshjælp, fik Kim stor hjælp af netop turistkontoret – som også oplyst på generalforsamlingen – så nu kender vi proceduren. Håber det går bedre med din mand.

  • Anders Andersen siger:

    Skulle vi ikke droppe linnedservicen helt og blot prøve at finde nogen til rengøring. Jeg tror det er linnedservicen, der giver rengøringsfolkene problemer.

  • Stig og Eva Voldbjerg Sørensen siger:

    Vi kan helt tilslutte os Anders Andersens forslag om at droppe sengelinned, der sandsynligvis er problemet.

  • Tom Hornbøll (Admin) siger:

    Hej Anders, Eva og Stig.
    Tak for jeres indspark, som jeg har et par uddybende kommentarer til.
    Linnedservicen er ikke en prioritet for os. Det var det heller ikke, da vi indgik aftalen med Joyé, og er det heller ikke nu. Kan vi få det med, er det fint, men hvis ikke er det bestemt ikke noget, bestyrelsen vil savne. Det er der så nok andre, der vil. Det var et tilbud til Joyé, som hun sagde ja til.
    Vi har betalt Joyé kr. 180 inkl. moms og kr. 145 ex. moms pr. linnedpakke. Indholdet af linnedpakkerne er vores, så den eneste omkostning Joyé har haft var til vaskeriet. Jeg ved ikke, hvad vaskeriet har kostet, men formentlig max kr. 75. Det efterlader en indtjening på min. kr. 70. Det var i realiteten løn til Joyé for at aflevere og afhente på vaskeriet. Selve håndteringen i lejligheden foregik i de 2 timer, som vi betalte for rengøringen. Så i realiteten dobbeltbetaling. Hvis man planlægger det fornuftigt og leverer til vaskeriet, hvad der svarer til 10 linnedpakker, var der kr. 700 for at transportere linned til og fra vaskeriet. Det er sikkert sket, når hun alligevel var ude at køre. Så egentlig en ganske god timeløn.
    Linnedservicen er efter bestyrelsens opfattelse ikke årsagen til, at aftalen måtte ophøre. Årsagen fremgår af medlemsorienteringen.
    Håber ovenstående sætter tingene lidt i perspektiv for jer og andre. Så får vi se, om det bliver med eller uden linned?

  • Skriv et svar