Hej Inge.
Tak for din kommentar. Sidst vi skulle bruge rengøringshjælp, fik Kim stor hjælp af netop turistkontoret – som også oplyst på generalforsamlingen – så nu kender vi proceduren. Håber det går bedre med din mand.
Skulle vi ikke droppe linnedservicen helt og blot prøve at finde nogen til rengøring. Jeg tror det er linnedservicen, der giver rengøringsfolkene problemer.
Vi kan helt tilslutte os Anders Andersens forslag om at droppe sengelinned, der sandsynligvis er problemet.
Hej Anders, Eva og Stig.
Tak for jeres indspark, som jeg har et par uddybende kommentarer til.
Linnedservicen er ikke en prioritet for os. Det var det heller ikke, da vi indgik aftalen med Joyé, og er det heller ikke nu. Kan vi få det med, er det fint, men hvis ikke er det bestemt ikke noget, bestyrelsen vil savne. Det er der så nok andre, der vil. Det var et tilbud til Joyé, som hun sagde ja til.
Vi har betalt Joyé kr. 180 inkl. moms og kr. 145 ex. moms pr. linnedpakke. Indholdet af linnedpakkerne er vores, så den eneste omkostning Joyé har haft var til vaskeriet. Jeg ved ikke, hvad vaskeriet har kostet, men formentlig max kr. 75. Det efterlader en indtjening på min. kr. 70. Det var i realiteten løn til Joyé for at aflevere og afhente på vaskeriet. Selve håndteringen i lejligheden foregik i de 2 timer, som vi betalte for rengøringen. Så i realiteten dobbeltbetaling. Hvis man planlægger det fornuftigt og leverer til vaskeriet, hvad der svarer til 10 linnedpakker, var der kr. 700 for at transportere linned til og fra vaskeriet. Det er sikkert sket, når hun alligevel var ude at køre. Så egentlig en ganske god timeløn.
Linnedservicen er efter bestyrelsens opfattelse ikke årsagen til, at aftalen måtte ophøre. Årsagen fremgår af medlemsorienteringen.
Håber ovenstående sætter tingene lidt i perspektiv for jer og andre. Så får vi se, om det bliver med eller uden linned?
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.
D9a+b Inge Hauch
Ifm. min mands fald ved trappen nedenfor lejl. D og efterfølgende indlæggelse på hospitalet i Sayne og Toulon fik jeg en meget omsorgsfuld og nyttig hjælp af den mandlige leder af turistkontoret. Han kom på eget initiativ til lejl. for at følge op på sagen, fortalte familien der boede i lejl B – “danskervillaen” kaldte han vores hus.
Måske kan han også være Kim behjælpelig med nyansættelse af rengørings-linnedsfirma.
Havde lejet uge 37+38 af Tom Hornbøll